DSG ŞANZIMAN NEDİR?

Gösterim: 500
DSG

DSG Şanzıman nedir? Arızası nasıl anlaşılır?

Gün geçtikçe daha fazla sayıda modern spor otomobil, yüksek kaliteli doğrudan vites kutuları ile donatılmıştır.

Çok çeşitli spor otomobil modellerinde dayanıklı, güvenilir olmalarına rağmen, bu otomatik vites kutuları aşınma ve yıpranma veya başka tür hasarlara maruz kalabilmektedir Günümüzde En ünlü ve tamiri en zor şanzıman çeşiti DSG şanzımandır.


DSG otomatik şanzıman nedir?

Neredeyse tam olarak standart otomatik şanzıman gibi hissetmelerine rağmen, doğrudan vites şanzımanlarında tek bir ünite yerine bir çift kavrama kullanılır. Bunlar da herhangi bir otomatik şanzıman gibi, direksiyon simidinin arkasındaki tanıdık kol veya raketle desteklidir. Çoğu DSG otomatik vites kutusu aracınızı Spor Moduna sokmanıza ya da standart bir sürüş deneyimi için Manuel Mod'da gitmenize müsaade eder.

DSG otomatik şanzımanların ana avantajı, vitesi çok hızlı bir şekilde değiştirmenize izin vermesidir. Bu, geleneksel veya standart otomatik şanzımanlardan çok daha hızlıdır. Artan hızları ve çok yönlülükleri sayesinde her türlü spor modeli için gittikçe daha popüler hale geliyorlar.

 ANZIMAN


Otomatik DSG şanzımanını hangi üretici kullanıyor?

Çoğu otomobil üreticisi, spor modellerine güvenilir DSG dişli kutularını kullanmaktadır. Pratik olarak 6 veya 7 vitesli şanzımanlı herhangi bir spor otomobil, hızlı etkili ve esnek bir doğrudan vites otomatik şanzıman kullanır. Pek çok üretici, marka adlarına sahip doğrudan vites kutuları kullanır. Örneğin:

Audi araçlarda S Tronic
Porsche araçlarda PDK
BMW araçlarda Çift Kavrama Vites

 

Bu otomatik şanzımanların tümü standart bir DSG ile tam olarak aynı şekilde çalışır. Bir DSG ünitesini kuran ilk üretici Golf Mk4 R32 ile Volkswagen ve kısa bir süre sonra Audi TT 3.2 ile Audi’dir. Üreticiye bağlı olarak doğrudan vites kutularının isimleri değişmektedir, ancak hepsinin çalışma mantığı aynıdır.

Günümüzde, geniş bir araç yelpazesinde DSG otomatik şanzımanı (veya doğrudan vites stili şanzımanı) bulunmaktadır. Bu araçlar, 6 vitesli veya 7 vitesli şanzıman içerebilir. Bu bileşenleri içeren serilerin sadece bazıları:

  • Birçok Audi Serisi :
    • Audi A Serisi, A3.dahil
    • Audi S Serisi, S3.dahil
  • Golf GTi ve GTD Serisi.
  • Seat Sports Modelleri.
  • Skoda Sports Modelleri
  • Volkwagen Sports Modelleri.
  • BMW 3 Serisi Coup, M3, Z4 (DCT Gearbox).
  • CitroenC-Crosser (DCS).
  • Ferrari California.
  • FordC-Max, Focus, Galaxy, S-Max (Powershift).
  • MitsubishiEvo X (SST).
  • NissanGT-R.
  • Peugeot4007 (DCS).
  • Porsche 911, Boxster, Cayman, Panamera (PDK).
  • Volvo C30, S40, V50 (Powershift).


Dsg Sanziman Nedir Nasil Calisir Ozellikleri Ve Sorunlari Nelerdir 687x400


DSG ŞANZIMANIN AVANTAJLARI NELERDİR?

  • Bazılarında ikinci geri vites özelliği de bulunan DSG şanzımanlı araçlarda, aslında çift debriyajlı kullanıma benzer bir kullanım oluşturmaktadır.
  • DSG tipi şanzımanlarda, tek sayılı vitesler ve çift sayılı vitesler birbirinden ayrı kavramalara sahiptir. Dolayısyla DSG şanzımanlar çift kavramalıdır.
  • Vites aralıkları hızlı geçildiğinden hız performansı en üst seviyededir.
  • DSG şanzımanlar, kuru şanzıman sınıfına girerler.
  • İki farklı kavramaya sahip dünyadaki tek şanzıman çeşididir.
  • Araç direksiyonundan vites değiştirme opsiyonuna da sahiptirler.
  • Yakıt konusunda, otomatik viteslere göre daha ekonomik bir şanzıman türüdür.

DSG ŞANZIMANIN DEZAVANTAJLARI NELERDİR?

  • Sabit ve yüksek rölantide kullanıldığında ısınma problemi doğurabilen DSG şanzımanlarının ikaz lambası yandığında dinlendirilmesi gerekmektedir.
  • DSG şanzımanlı bazı araçlarda, vites geçişleri esnasında titreme problemi yaşanabilmektedir. Bu yazılımsal bir hata ya da mekanik aksamdan kaynaklı bir hata olabilir. Bu nedenle böyle bir durum ile karşılaştığınız takdirde servise gitmenizde fayda vardır.
  • Bazı yeni üretilen araçlarda kalkış ve kavrama sorunları baş gösterebilmektedir. Genellikle kalkış sorununun kaynağı aracın beyin tertibatı ile ilgili olurken, kavrama probleminin kaynağı DSG kutusu olmakta ve genellikle değiştirilmesi gerekmektedir
    .

DSG ŞANZIMAN ARIZALARI NASIL ANLAŞILIR?

DSG şanzıman arızaları, titreme, ses, ikaz lambası gibi belirtilerden anlaşılabilir. Bazı araçlarda DSG arızası, kalkış sorunu olarak baş göstermetedir. Aracınızın tam olarak problemleri Bunu tam olarak öğrenmenin yolu aracınızı bir DSG ustasına götürmektir. Servisiniz aracınızı arıza tespit cihazıyla tarayarak sorunun DSG arızasından olup olmadığını size bildirecektir.

  • DSG Şanzıman Nasıl ve Neden Bozulur?
  • DSGşanzıman çok hızlı ve verimli bir şanzıman olmasının yanısıra halk tabiri ile hassas bir şanzımandır. Tek kavramaya göre daha dayanıksız olan çift kavrama, yüksek vites geçirme hızı sebebiyle arızalanmaya daha açık bir şanzımandır. Ayrıca DSG şanzımanın  şikayet oranının en çok olduğu ülke Türkiye‘dir. Volkswagen firması bunu nedenini kullanıma ve yollara bağlı değişkenlik olarak açıklıyor.Normalde Otomobili durur halden kaldırırken, otomatik araçlarda kavrama girene kadar gaza fazla basmamamız gerekir.Fakat ülkemizde ışıklardaki aceleci sürücüler yüzünden daha araç kavramadan gaza basma durumunda kalıyoruz. Bu da arabanın kavramasına zarar veriyor. Manuel üzerinden örnek vermek gerekir ise otomobile yarım debriyaj halinde aşırı gaza basılması ile aynı şey oluyor. Bu da şanzımana aşırı yük bindirip bozulmasını sağlıyor. Aşırı ısınma da bozulmanın başlıca sebeplerinden biri olarak gösteriliyor. Yakıt ekonomisi ve konfor için dizayn edilen DSG’li otomobillerin uzun zaman boyunca yüksek performanslı kullanılması da DSG’nin bozulmasındaki faktörlerden biri. Uzun rampalarda sürekli tam gaz gidilmesi nedeniyle bazı DSG kullanıcıları sorun yaşadıklarını belirtmekte. Volkswagen ise bu sorunun normal olduğunu ve uyarı lambası yandıysa şanzımanın soğumasının beklenmesi gerektiğini söylemektedir.
    DSG Titreme Problemi
  • DSG otomatik şanzımanı genelde hangi vitese geçeceğine karar verirken şanzımanın kavramasında meydana gelen bir arıza nedeniyle problem oluşturmaktadır. Sorunun çözümü yazılımın güncellenmesiyle de çözülebildiği gibi, kavramanın da değişmesi gerekebilmektedir. Genelde ikinci viteste hızlanma sırasında görülen bu problemin çözümü mevcuttur. Bu problemin yaşandığı bazı otomobillerde aracın ikinci vitesten altıncı veya yedinci vitese kendini aldığı görülmektedir. Titreme sorunu kendiliğinden düzelen bir sorun değildir. Sorun yaşandığında yetkili servise gidilmelidir.
    DSG Kalkış Sorunları ve Kavrama Problemleri
  • Bazı arızalarda DSG ileri vitese geçemediğini bilmekteyiz. Kalkış sorunu ve otomobilin ilerlememesi gibi durumlarda otomobil kapatıp tekrar çalıştırılmalıdır. Bazı durumlarda beyinden kaynaklı bir hata olup, bu tür kısa vadeli çözümlerle çözülebilir. Fakat böyle bir olay yaşanırsa da en yakın yetkili servise gitmenizde fayda vardır. Kavrama problemi kendiliğinden çözülemez. Şanzımanın kavramasının değişmesi gerekir. Bu da garanti kapsamında yapılabilmektedir. En çok şikayet gelen arızanın nedeni kavramadır.
    DSG Isınma Problemi
  • DSG şanzımanın ısınma arızaları genellikle otomobil dik rampalara uzun süre tam randımanlı çıktığında veya yüksek hızlarda uzun süreler gidildiğinde meydana gelebilen arızalardır. Bu tip durumlarda otomobil musait bir yere çekilmeli, kontak kapatılıp bir süre beklenmelidir. Böylece şanzımanınız soğuyacak ve tekrar yolunuza devam edebileceksiniz.
  • DSG şanzıman çok fazla eleştirilse de şu anda en hızlı vites değiştiren otomatik şanzımandır. Yeni nesillerinde arızalanma çok daha nadir görülmektedir. Yakıt ekonomisi ve performansta çok verimli bir şanzımandır.

Dsg Sanzimanin Ozellikleri Ve Avantajlari Nelerdir

 

 

DSG Şanzıman Beyni Nasıl Klonlanır?

Özellikle VAG Grubu araçlarda ( Volkswagen , Audi , Seat ve Skoda ) kullanılan DSG Şanzımanların programlama işlemleri Magicmotorsport firmasının üretmiş olduğu TCU Manager cihazı ile yapılabilmektedir. DSG Şanzıman klonlama işlemi için eski şanzıman beynindeki yazılımı okuyup diğer şanzımana yazılması gereklidir. TCU Manager cihazı ile şanzıman beyinlerini pin uçları üzerinden full okuma ve full yazma işlemlerini yapabilirsiniz. 
TCU Manager 2003 sonrası üretilen otomatik şanzımanlı araçların beyinlerine Flaş – Eprom okuma yazma ve TCU Klonlama işlemleri yapılabilmektedir. TCU Manager şanzıman programlama cihazı ile DSG (Direct-Shift-Gearbox) şanzımanlarında ‘Temic, Aisin, Bosch’ beyinler de kodlama ve klonlama yapılmaktadır. 


Detaylı bilgi için ;
0532 111 0230
0850 755 0230

X17 Kit

MAGP1.173